DİĞER
"Dünya edebiyatı üzerine düşünürken 'edebi değer', 'edebi zevk' ve genel anlamda 'değer yargısının' değişken olduğunun ve objektif bir yönü olmadığının da farkında olmak gerekir. Bu yönüyle edebiyat eleştirisinin de kendi oluşturduğu bir ideolojisi olabiliyor. Örneğin Thomas Mann en azından Amerika’da, 1950 ve 1960’larda Kafka’dan daha seçkin bir yazar olarak değer görürken, şimdi hem popüler kültürde hem de akademide daha az görünen ve incelenen bir yazar."
"Turkish Kaleidoscope is an oral history of the past. It is also, in some important sense, a pre-history of the present moment."
"Öztürk’ün çalışması her şeyin ötesinde dinin, devlet kimliği ve de güç ile nasıl çok boyutlu bir ilişki kurduğunu açıklıyor ve dinin iç politikadan başlayarak dış politikaya doğru evrilen, hem edilgen hem de etken olan macerasını inceliyor. Bu bağlamda dinin uluslararası siyasetteki rolünün herhangi bir kalıba sığdırılamayacağını belirten çalışma, dinin kendisinden çok onu kullanan aktörün önemli olduğunu vurguluyor."
If the first sparks of contemporary Kurdish literature were lit in exile, it was to catch fire in its own land. But those initial flames of exile, the foundation of our contemporary literature, are unfortunately being extinguished
Pirtûka bi navê Kelogirî ya Murat Özyaşar bi Tirkî bi navê Sarı Kahkaha di sala 2015’an de ji alîyê Doğan Kitapê ve hatiye weşandin.
Fatma Aydemir, winner of the Franz Hessel Prize for her compelling debut Ellbogen, discusses her novel and themes, mainly identity issues in an exclusive interview for K24
Ahmed Midhat’s Dürdane Hanım contains disparate elements of social and moral criticism in a highly charged emotional context that even today keeps the reader quickly turning pages to find out what happens next
Learning Ottoman Turkish isn’t enough. Once you know the language, you have to forget everything you’ve learned about the Ottoman Empire, stand up for those rotting and looted archives you’ve never seen, dig into them, and rewrite Ottoman history
The AKP wants Ottoman to be taught in schools. Fine, so do I. But which Ottoman?
© Tüm hakları saklıdır.